Εθνική Πινακοθήκη: Επαγγελματίες διαρρήκτες σε ένα... ξέφραγο αμπέλι;



    “Σήμερα Δευτέρα 9-01-2012 η Εθνική Πινακοθήκη θα παραμείνει κλειστή λόγω εργασιών”... έγραφε χθες το απόγευμα η ολιγόλογη ανακοίνωση στα κατεβασμένα ρολά της εισόδου της. Οι “εργασίες” βέβαια είχαν λήξει τα ξημερώματα, όταν ο ανιχνευτής κίνησης αναστάτωνε τον μοναδικό φύλακα της Πινακοθήκης, ο οποίος δεν θα αργούσε  να διαπιστώσει παραβίαση της πίσω πόρτας του Ιδρύματος και τρία έργα ανεκτίμητης αξίας να έχουν κάνει φτερά. Το ένα είναι το γνωστό έργο του Πάμπλο Πικάσο “Κεφάλι γυναίκας”, το οποίο ο κορυφαίος ζωγράφος είχε δωρίσει στον ελληνικό λαό το 1949 ως ελάχιστο δείγμα τιμής και σεβασμού για τη γενναία στάση και την ηρωική του αντίσταση ενάντια στη ναζιστική κατοχή. Το δεύτερο είναι έργο του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, φιλοτεχνημένο το 1905, που απεικονίζει έναν ανεμόμυλο σε ποτάμι. Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και δωρήθηκε στην Πινακοθήκη. Το τρίτο έργο, τέλος, είναι έργο σε χαρτί του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) που απεικονίζει έναν άγιο σε έκσταση. Το έργο δωρήθηκε στην Πινακοθήκη το 1907 από τον Γρηγόρη Μαρασλή.
    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, ο δράστης (ή δράστες) χθες τα ξημερώματα παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου και μπήκαν στον χώρο των εκθέσεων. Τότε ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης και έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας έναν δράστη, τον οποίο και καταδίωξε. Πανικόβλητος εκείνος εγκατέλειψε στον χώρο κι έναν ακόμη πίνακα του Mondrian. Ο χρόνος που μεσολάβησε από την είσοδο των διαρρηκτών μέχρι την αποχώρησή τους, κατά την αστυνομία πάντα, υπολογίζεται σε επτά λεπτά περίπου. Ο δράστης βέβαια απ' ό,τι φαίνεται είχε πιάσει από... νωρίς δουλειά, καθώς γύρω στις 7 το απόγευμα της Κυριακής είχε προσπαθήσει να μπει στον χώρο, το πιο πιθανό, να παραπλανήσει τον φύλακα. Εκείνη την ώρα χτύπησε για πρώτη φορά ο συναγερμός αναγκάζοντας τον φύλακα να ελέγξει τον χώρο. Στη συνέχεια οι δράστες, ως άριστοι επαγγελματίες, ενεργοποίησαν κι άλλες φορές διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να μπαίνουν στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων ούτε ίχνη παραβίασης, για τούτο, θεωρώντας ότι ο συναγερμός έχει χαλάσει, τον... απενεργοποίησε!
    Είναι προφανές ότι οι έρευνες για τις συνθήκες που έγινε η κλοπή θα συνεχιστούν, διότι η όλη υπόθεση γεννά πλήθος ερωτημάτων. Η Εθνική Πινακοθήκη δεν είναι ένα οποιοδήποτε κτήριο, είναι (ή πρέπει να είναι) ένας απο τους πλέον φυλασσόμενους χώρους στο πιο ευαίσθητο σημείο της πόλης. Είναι δυνατόν η φύλαξή του να έχει ανατεθεί σ' ένα μόνον υπάλληλο; Είναι δυνατόν, όταν οι δρόμοι της Αθήνας “ασφυκτιούν” από κάμερες, να μην υπάρχει κλειστό κύκλωμα που να εποπτεύεται από κάποιον ή κάποιους; Αν είναι έτσι όπως τα περιγράφει η αστυνομική πλευρά και ο φύλακας, τότε μιλάμε για... ξέφραγο αμπέλι και οι ευθύνες τόσο του υπουργού Πολιτισμού όσο και της κ. Λαμπράκη - Πλάκα, διευθύντριας της Πινακοθήκης, είναι πολύ μεγάλες.

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΓΗ