Εκταμίευση €250.000.000. για το έργο Επέκταση Μετρό Αθήνας προς τον Πειραιά


Όπως είχε προαναγγελθεί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (ΑΜ) ολοκλήρωσε σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του Υπουργείου Οικονομικών και τους αρμόδιους φορείς όλες τις διαδικασίες που απαιτούνταν και έτσι πραγματοποιήθηκε η εκταμίευση της δανειακής σύμβασης για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά ποσού €250.000.000.
Η εν λόγω δανειακή σύμβαση είναι 30ετούς διάρκειας και προβλέπει 7ετή περίοδο χάριτος. Το ποσό που εκταμιεύεται, αποτελεί την α΄ δόση από το σύνολο της εγκεκριμένης από την ΕΤΕπ πίστωσης για το έργο, συνολικού ύψους €450.000.000.
Τους επόμενους μήνες και ανάλογα με την πρόοδο του Έργου, η ΑΜ θα προγραμματίσει και την εκταμίευση του υπόλοιπου ποσού της εγκεκριμένης πίστωσης, ύψους €200.000.000 βάσει τη νέας δανειακή σύμβαση που υπεγράφη με την ΕΤΕπ τον Φεβρουάριο του 2013.

Υπενθυμίζουμε ότι :
Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοιναπραξία J&P - ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την Αττικό Μετρό Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P Αβαξ SA Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).