Τον Οκτώβρη 2017 προβλέπεται η ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά.


Μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ενημέρωση- συζήτηση έγινε χθες στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Νίκαιας, σχετικά με την επέκταση του Μετρό από τον Σταθμό του Χαϊδαρίου προς τον Πειραιά, με διέλευση από την Νίκαια, ενώ εξετάστηκαν οι θετικές και αρνητικές επιπτώσεις, για την ντόπια κοινωνία. Την εκδήλωση διοργανωσε η Πνευματική Εστία Νίκαιας. Ομιλητές ήταν οι Νίκος Μπελαβίλας Αρχιτέκτονας Επίκουρος Καθηγητής στο Ε.Μ.Π. και Κυριάκος Κούτσας Πολιτικός Μηχανικός- Αν. Διευθυντής Επέκτασης Γραμμής ΜΕΤΡΟ – Πειραιά. Μετά τις εισηγήσεις, τέθηκαν ερωτήσεις που απαντήθηκαν από τους ίδιους,  ενώ ολιγόλεπτη παρέμβαση έκαναν οι υποψήφιοι δήμαρχοι Νίκαιας - Ρέντη Γ. Ιωακειμίδης και Κ. Παπαδόπουλος.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία που ακούστηκαν και δεν ήταν ευρύτερα γνωστά, είναι και τα εξής.
  • Η επέκταση προβλεπεται να ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια. Με έναρξη τον Μάρτη 2012 άρα γύρω στον Οκτώβρη του 2017 θα έχει τελειώσει.
  • Ο σταθμός στη πλατεία Αγίου Νικολάου, έχει ανοιχτό όρυγμα πλάτους 25μ. και μήκους   65 μ. ενώ θα γίνουν και 45 μ. υπόγεια διάνοιξη. Έχει 26 μ. βάθος ενώ η πλάκα δαπέδου που αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος Απρίλη θα έχει πάχος 1,5 μ.
  • Με τη χρήση του μετρό και τη εύκολη (σε 4') μετακίνηση θα αποκατασταθεί η εμπορική σχέση Νίκαιας - Πειραιά, μια σχέση ισχυρή στη δεκαετία του '50 έως '70, με αμοιβαίο όφελος.
  • Στις εκσκαφές του Πειραιά έχουν βρεθεί ενδιαφέροντα αρχαιολογικά ευρήματα (δεξαμενές νερού) 2-2,5 χιλ. χρόνων, με άριστη τεχνική κατασκευή για τα μέσα που διέθεταν τότε.
  • Θα υπάρξουν ασφαλώς προβλήματα με το κυκλοφοριακό, τις θέσεις πάρκινγκ, τις πεζοδρομήσεις, τον έλεγχο της χρήσης γης, την αύξηση της αξίας γης με αντίστοιχα θετικά και αρνητικά αποτελέσματα, τον έλεγχο του ύψους των οικοδομών, ζητήματα που πρέπει  ο Δήμος έγκαιρα να οργανώσει διάλογο με τους φορείς της πόλης για να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις.
  • Φυσικά από όλους τονίστηκε ότι η ονομασία, η αρχιτεκτονική και εικαστική πλαισίωση του σταθμού της Νίκαιας, πρέπει να έχει σχέση με την σημαντική αντιστασιακή αντιφασιστική  ιστορία της πόλης.