Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ




"H «φωτογραφία» δεν είναι κανένα έτοιμο και απολιθωμένο προϊόν. Η φωτογραφία ξαναγεννιέται κάθε μέρα, σε κάθε καινούργια φωτογραφία, για κάθε παρατηρητή."
 "H τέχνη δεν είναι προκαθορισμένη ή αποφασισμένη εκ των προτέρων. Εμείς διαμορφώνουμε τους κανόνες, έτσι όπως διαμορφώνουμε καθημερινά και τη φωτογραφία, ξανά και ξανά. "
 Άλεξ Παπαϊωάννου
Νεόκοπος γαρ στο χώρο της δημιουργικής φωτογραφίας, είναι δεδομένο ότι ψάχνω να βρω τον βηματισμό μου μέσα στις πάμπολλες εκφράσεις και δυνατότητες που προσφέρει η φωτογραφική τέχνη. Απελευθερωμένος από το ότι δεν ενδιαφέρομαι για τίποτα επαγγελματικό, τίποτα που θα μου προσφέρει ανταποδοτικά υλικό κέρδος, μακρυά από το άγχος του ανταγωνισμού και της ανάδειξης με "όποια" μέσα, έχω την "πολυτέλεια"και τον χρόνο, να δοκιμάζω διάφορες τεχνικές που με εμπνέουν και μου κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον για τη φωτογραφία.

Πρόσφατα ξεκίνησα να δημιουργώ συνθέσεις εικόνων με διάφορα έργα μου από το παρελθόν τα οποία φέρνω στο προσκήνιο, επικαιροποιώ, αναπλάθω και ανασυνθέτω με αποτέλεσμα μια νέα εικόνα, ένα καινούργιο έργο το οποίο προσφέρει νέα οπτική, νέες συγκινήσεις και προβληματισμούς.

Στο παράδειγμα που ακολουθεί, χρησιμοποίησα μια οικογενειακή φωτογραφία που έχει τραβηχτεί το 1960 στον Κορυδαλλό, με τους γονείς μου και την αδελφή μου. Χρησιμοποίησα επίσης φωτογραφία από ανάγλυφη αναπαράσταση της σε τοίχο του εξοχικού μου, διαστάσεων 2Χ2μ. που δημιούργησα το 2009.
Με την βοήθεια του υπολογιστή και μιας εφαρμογής επεξεργασίας, δημιούργησα ένα "πάντρεμα" των δυο αυτών φωτογραφιών φτιάχνοντας μια νέα εκδοχή και νέες εικόνες μνήμης που περιέχουν στοιχεία του 1960, ένα μεγάλο τετράγωνο οικόπεδο που στις πλευρές του υπήρχαν μικρά δωμάτια που νοίκιαζαν ενοικιαστές, το χαρακτηριστικό ντύσιμο γονέων και παιδιών, η μαύρη κορδέλα στο μανίκι του πατέρα, σημάδι πένθους γι΄αυτόν που το φορούσε, (πρόσφατα είχε πεθάνει η γιαγιά Ευμορφία) και πρόσφατα στοιχεία όπως την ύπαρξη μιας ανάγλυφης αναπαράστασης, την ενασχόληση με ένα διαφορετικό είδος τέχνης του δημιουργού,  την συναισθηματική ανάγκη για επιστροφή στις ρίζες και στις μνήμες του παρελθόντος.

Οικογενειακή φωτογραφία με τους γονείς και την αδελφή μου. (1960 στον Κορυδαλλό)
Ανάγλυφη αναπαράσταση της παραπάνω φωτογραφίας που δημιούργησα  σε τοίχο του εξοχικού μου. 2009 2Χ2μ.